top of page
  • תמונת הסופר/תHillel Kobrovski

חדשנות בתחום הפיננסים: הכוחות שישנו את עתיד הכלכלה העולמית

עודכן: 18 ביולי 2021

The 8 Major Forces Shaping the Future of the Global Economy



כתבה נהדרת של המגזין Visual Capitalist על ספר חדש בשם Visualizing Change בהוצאה של המאגזין.

מתוך הכתבה בתרגום חופשי:

העולם משתנה מהר יותר מאי פעם. עם מיליארדי אנשים מחוברים יתר על המידה ברשת בינלאומית חסרת תקדים, היא מאפשרת התפשטות כמעט מיידית וחסרת חיכוך של רעיונות וחידושים חדשים.

שלבו את הקשר הזה עם שינויים דמוגרפיים המשתנים במהירות, שינוי ערכים ועמדות, הגברת אי-ודאות פוליטית, והתקדמות מעריכית בטכנולוגיה, וברור שהעשור הבא ייקבע כאחת הטרנספורמציה ההיסטורית של האנושנות.

אבל היכן כל המגמות הגדולות הללו מצטלבות, וכיצד אנו יכולים להבין את העולם המוקף במורכבות וניואנסים? יתר על כן, כיצד אנו מניחים את המפרשים שלנו כדי לנצל את ההזדמנויות בים השינויים העולמי ?

בספר חדש שעוסק בכוחות שיעצבו עסקים , עושר , טכנולוגיה והכלכלה העולמית הם מיקדו את הגורמים המשפיעים לשמונה נושאים מרכזיים : החל מהגאוגרפיה האנושית ועד לאבולוציה הבלתי פוסקת של כסף.

הספר שהוא התחיל כיוזמה במימון המונים באתר Kickstarter אחרי שנה של עבודה קשה הושלם , החידוש בספר שהוא כולל הרבה אינפוגרפיות, נתונים חזותיים, ותרשימים על הכיוון העתידי של הכלכלה העולמית והטכנולוגיה כפי שהופיעו לאורך השנים בכתבות דיגיטליות באתר עצמו , באמת נראה ספר מרשים , קיים לינק לספר בסוף הפוסט.



 

המוקדים המשפיעים על הכלכלה העתידית


1. THE TECH INVASION


"הפלישה הטכנולוגית" - המהפך בו חברות הטכנולוגיה ש "סוחרות" במידע תפשו את מקומם ואת זכות ההובלה של הכלכלה העולמית מידיהם של התעשיות הוותיקות שהיו מייצרות מוצרים מוחשיים



2. THE EVOLUTION OF MONEY

האבולוציה של הכסף

המעבר ממערכות של כסף אמיתי למערכות של "כסף וירטואלי" - מטבעות דיגיטליים שמסתמכים על טכנולוגיית ה blockchain , שלפי הערכת הם כבר היום בשווי קולקטיבי של 200 מיליארדי דולר.


התחרות בין המטבעות הדיגיטליים שיוצרים התנהלות כלכלית חדשה לבין הכסף המסורתי בבנקים העולמיים רק מגדיל הבלאגן ואי הוודאות בהתנהלות הכלכלית של מדינות שונות בעולם .


העולם צבר חוב של 247 טריליון דולר, כולל 63 טריליון דולר שהושאלו על ידי ממשלות מרכזיות , ובמקום לנסות לסגור את הגרעון הוא רק גודל ותופח מיום ליום.

3. THE WEALTH LANDSCAPE

יש לבחון היטב את מפת העושר העולמי , שכן עושר לא עומד על מקומו - ולכן עבור אלה המעוניינים להפיק את המרב של הזדמנויות גלובליות, זה הכרחי כדי לקבל מושג איך משתנה תמונת הנוף של העושר העולמי.


אמזון ואפל שווים מעל 1 טריליון דולר, לג'ף בסוס מנכ"ל אמאזון יש הון שנאמד מעל 100 מיליארד דולר $ , ושווי השוק של החברה שלו עבר לאחרונה את הרף של 700 מיליארדי $ תוצאות חיוביות שלא נראו מעל 10 שנים בבורסה האמריקאית. נשאלת השאלה האם הצמיחה הזו תימשך, ומניין היא תגיע?

4. EASTERN PROMISES

העלייה הכלכלית של סין היא עקבית במשך עשרות שנים.

עד היום קיבלנו רק " תצוגה מקדימה " של מה שמעצמת העל הזאת יכולה - ובשנים הקרובות, ההבטחות הללו יתממשו בקנה מידה גדול יותר.

במקביל למגמה של סין לרכוש ולהשקיע בתעשיות ובעסקים רבים ברחבי העולם כדי לבסס את מעמדה בכלכלה העולמית , היא מפתחת ומעצימה את הכלכלה שלה עצמה.


בסין יש מעל 100 ערים עם יותר מ -1,000,000 תושבים. ערים אלה, שרבות מהן טסות מתחת למכ"ם על הבמה העולמית, כאשר לכל אחת מהן יש כלכלות מרשימות ויציבות - בין אם הן בנויות על מפעלים, על ייצור משאבים טבעיים או על כלכלת מידע.

5. ACCELERATING TECHNOLOGICAL PROGRESS

האצת הפיתוח הטכנולוגי

ישנם היבטים רבים של שינוי שישפיעו על עתיד הציוויליזציה האנושית , אבל כשמדובר התקדמות טכנולוגית יש הסכמה עולמית , שיעור ההתפתחות הטכנולוגיות צומחת באופן אקספוננציאלי כך שכל שנה מביאה יותר התקדמות טכנולוגית מאשר האחרונה.

אימוץ טכנולוגיות חדשות ברמה עולמית הוא גבוהה יותר ממה שהיה אי פעם בהיסטוריה של האנושות.


מוצרים חדשים יכולים להשיג מיליוני משתמשים תוך חודשים ספורים, כדוגמת המשחק Pokémon Go שניתן להדגים בעזרתו כמקרה מעניין של פוטנציאל זה. המשחק צבר 50 מיליון משתמשים ב -19 ימים בלבד, בהשוואה למכוניות ( 62 שנים) , הטלפון (50 שנה) או כרטיסי אשראי (28 שנים).


כאשר טכנולוגיות חדשות נוצרות בקצב מהיר ומהיר יותר מידי יום - וכפי שהם מאומצים במהירויות שיא על ידי השווקים - אפשר להניח כי העתיד שנראה לנו רחוק , יגיע הרבה יותר ממה שצפוי.





6. THE GREEN REVOLUTION

מהפכת האנרגיה הירוקה

אין זה סוד ש הציוויליזציה שלנו נמצאת במשבר משאבי אנרגיה מסורתיים שמחייב אותה לעבור למקורות אנרגיה ירוקה יותר.


אבל כדי להעריך את המשמעות של שינוי זה, אתה צריך להסתכל על התמונה הגדולה של אנרגיה לאורך זמן. להלן תרשים של צריכת האנרגיה בארה"ב משנת 1776 עד היום, מראה כי מקורות האנרגיה שבו אנחנו משתמשים אינו קבוע או סטטי לאורך ההיסטוריה.



7. SHIFTING HUMAN GEOGRAPHY

התפשטות והתמקמות מחדש של אוכלוסיית העולם

הדמוגרפיה הגלובלית תמיד משתנה, אבל גל האוכלוסייה בעשורים הקרובים יעצב מחדש את הכלכלה העולמית.

במדינות המערב ובסין, תתייצב גידול האוכלוסייה בערים הגדולות בשל שיעורי הפריון וההרכב הדמוגרפי של הערים עצמם.

כאשר ביבשת אפריקה וביתר חלקי אסיה יהיה גידול משמעותי בגדילת הערים הראשיות ובאכלוסן עד 50 מיליון תושבים בערים הגדולות.

לפי הצפוי עד שנת 2050 הערים הגדולות בעולם מבחינת אוכלוסיות לא יהיו דווקא במדינות המערב ובסין כמו המצב הנוכחי כיום.


8. THE TRADE PARADOX

פרקודס הסחר העולמי

מעצם ההגדרה סחר חופשי מוסכם ורציונלי בין 2 מדינות צריך לגרום להצלחתם הכלכלית של 2 הצדדים .

בהתבסס על עיקרון מיקרו-כלכלי זה, וכן על הקונצנזוס של כלכלנים בעולם כי הסחר החופשי מועיל בסופו של דבר לכל הצדדים , מדינות ברחבי העולם עבדו באופן עקבי על הסרת מחסומי סחר מאז מלחמת העולם השנייה בהצלחה רבה.

אבל שום דבר אינו ברור לגבי העתיד , והאמיתות של השנים הארוכות של סחר חופשי נמצאות עתה לפני התמודדות קשה כדי לקרוא בפני תיגר על קשרים חברתיים ופוליטיים כאחד. נראה שאנחנו לכודים בפרדוקס מסחרי שבו פוליטיקאים נותנים מס שפתיים לסחר חופשי, אבל לעתים קרובות נוקטים בפעולות גם בכיוון ההפוך.


 

קישור לכתבה

http://www.visualcapitalist.com/the-8-major-forces-shaping-the-future-of-the-global-economy/


קישור לרכישה של הספר


https://www.visualcapitalist.com/visualizing-change/


96 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page