top of page
  • תמונת הסופר/תHillel Kobrovski

שנת 2023 היא שנת ה GenAI ואי אפשר להתעלם מזה ואי אפשר להתחמק מזה

אי אפשר היה להתחמק השנה מה-Generative AI (בינה מלאכותית יוצרת) שמעשירה את הדמיון ואת שורת הרווח בארגונים - ודומה שזה יהיה המצב גם בשנה הקרובה - המאמר בקצרה.
1. המושג GenAI - ובמיוחד מילת הקסם ChatGPT - הייתה הטכנולוגיה המסקרנת והמדוברת ביותר בעולם הטכנולוגיה בשנה האחרונה. יש לה השפעה אדירה על כל תחומי החיים.
2. ארגונים אימצו במהירות טכנולוגיות GenAI - 45% כבר בשלבי ניסוי, 10% בשימוש מבצעי. צפי ל-80% אימוץ עד 2026.
3. יתרונות רבים ל-GenAI בארגונים - חיסכון במשאבים, שיפור השירות - אבל מאידך גם אתגרים באבטחת מידע \ הגנת הפרטיות \ הגנה על קנין רוחני , ואיום על מקצועות "תבניתיים" מסוימים.

4. שנת 2024 מחייבת שינוי גישה כך שתהיה הגברת הרגולציה והפיקוח על טכנולוגיות AI ו-GenAI, זאת בעקבות חששות וקריאות של בכירים בתעשייה התוכנה בארה"ב כך שאנחנו מאבדים שליטה על המערכת והשימוש שהאנושות תעשה בה.

5. שוק ה-AI צפוי לצמוח בקצב מהיר ביותר בשנים הקרובות. GenAI כבר כאן כדי להישאר, העבר הוכיח שטכנולוגיה לא ניתן לעצור, אז שחשב שזה טרנד חולף כדאי שיפנים שזאת מגמה מגמה שהולכת לשנות את כל העולם העסקי, עולם האקדמיה \ חינוך וסקטורים נוספים רבים.

אסכם בהמלצה הבאה, אם אתם אנשי מערכות מידע \ טכנולוגיות המידע ואתם לא עושים שימוש תדיר יומיומי במערכות \ אפליקציות GenAI, אתם אוטוטו מאחרים את הרכבת, וכדאי שתיקחו בחשבון שתוך כמה שנים בודדות אתם תהיו חסרי רלוונטיות לשוק העבודה בכל תחום טכנולוגיות המידע

גם סיכום זה עבר תקציר ע"י מנוע בינה מלאכותית יוצרת (וקצת עריכה ותוספות שלי) , אבל לא על ידי ChatGPT אני אישית חסיד של Claude.AI אשר מעולה לניתוח תכנים בעברית.

מקור: אנשים ומחשבים 31.12.23, לינק לכתבה המלאה



18 צפיות0 תגובות
bottom of page