top of page
  • תמונת הסופר/תHillel Kobrovski

CIA Director William Burns discusses the future of U.S. security and intelligence

עודכן: 23 באוק׳ 2021

"המרוץ הטכנולוגי" של ארה"ב מול סין (וגם מול מעצמות אחרות כמו רוסיה , אירן וקוריאה הצפונית ) מכתיב חשיבה אסטרטגית ותפיסה ביטחונית אחרת בארה"ב, הדגש במדיניות החדשה של ארה"ב מתרכזת בעיקר בשותפויות טכנולוגיות גם עם המגזר הפרטי, שיתוף ידע טכנולוגי מתקדם עם ידידות ארה"ב , שינוי מדיניות בגיוס וטיפוח כוח אדם בעלי יכולות טכנולוגיות מתקדמות עבור שירותי הביון בארה"ב , בנוסף יש לקחת בחשבון את השפעות משבר האקלים הגלובלי והאפקט שהוא יוצר מבחינות רבות: כלכליות , גאו-פוליטיות וחברתיות , ובסוף גם פיתוח "ענווה" מקצועית לגבי חיזוי העתיד הטכנולוגי בטווח הקצר והארוך וההשפעה שלו על החברה הבינלאומית.


מתוך הדברים שכתבה ד"ר גיל ברעם שגם נכחה פיזית באירוע, ד"ר ברעם הינה חוקרת סייבר בכירה מסטנפורד ארה"ב ועד לאחרונה ראש צוות מחקר סייבר וחלל בסדנת יובל נאמן למדע טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל-אביב.


סיכום לאחר פגישת עמיתים שנערכה בתאריך 20.10.2021 באוניברסיטת סטנפורד ארה"ב עם אחד מראשי ה-CIA וויליאם ברנס, ברנס דיבר על עיקרי השינויים שחלו בארגון מאז שנכנס לתפקיד, לפני 7 חודשים:

1. סין - מיקוד רב יותר במדינה כיריבה המרכזית של ארה"ב - טכנולוגית ואסטרטגית.

2. טכנולוגיה - שינוי בתפיסה הטכנולוגית מתוך הבנה שסייבר, בינה מלאכותית וביג-דאטה מחייבים את ה-CIA לפעול בדרכים שונות משפעל בעבר.

3. שותפויות - חיזוק שיתופי הפעולה עם מדינות, ארגונים, ובייחוד עם המגזר הפרטי.

4. אנשים - שיפור תהליכי הגיוס לארגון וקיצורם, מתהליך שאורך כשנתיים כיום לתהליך של כחצי שנה בלבד, והגברת ההשקעה בצרכי העובדים.

5. ענווה (Humility) - ברנס הדגיש כמה חשוב לפעול מתוך ענווה, להבין ש"לא הכל סובב סביבנו ושאנחנו צריכים שתהיה לנו ענווה לגבי מה אנחנו יודעים ומה אנחנו לא יודעים".


CIA Director William J. Burns speaks with Michael McFaul, Ph.D., director of the Freeman Spogli Institute for International Studies, in Encina Hall’s Bechtel Conference Center at Stanford University. (Photo: NIKOLAS LIEPINS/The Stanford Daily)


מצ"ב לינק סיכום של הפגישה שנכתב על ידי Jed Ngalande , קיים קטע אודיו נהדר וקצר שמסכם את הפגישה



לשירותכם בכל שאלה או בקשה

בברכה, הילל קוברובסקי






48 צפיות0 תגובות
bottom of page